دسر و کیک برای شب یلدا
151
۱ سال پیش
0

دسر و کیک برای شب یلدا

دسر و کیک برای شب یلدا از گروه شیرینی جات خاص و محبوب هستند که جایگاه ویژه ای در شب یلدا دارند و به عنوان پرمصرف ترین خوراکی ها در این شب به شمار رفته اند. لذا با طعم ها و شکل های یلدایی خاص تهیه می شوند که نماد شب چله از آن ها به چشم می خورد. شما می توانید با انتخاب دسر و کیک شب یلدا از لذت طعم خوشایند و منحصر به فردشان بهره مند شوید.

کیک_یلدا_مردانه

دسر و کیک برای شب یلدا

معرفی انواع دسر و کیک شب یلدا

دسر و کیک برای شب یلدا نوعی شیرینی است که بعد از غذا به عنوان چاشنی یا میان وعده میل می شود که به هضم غذا نیز کمک می کند. لذا مصرف آن در شب یلدا یا جشن چله نوعروسان بسیار ترویج دارد. دسرهای لیوانی بهترین انتخاب برای مراسمات یلدا و دیگر جشن ها هستند زیرا ظرفیت یک نفره دارند و برای هر فردی طراحی  شده اند؛ بنابراین به دلیل تنوع در طعم ها هر فردی می تواند متناسب با ذائقه خود آن را تهیه کند. به علاوه برای هر فردی به شکل اختصاصی طراحی شده و از باقی مانده آن ته ظرف جلوگیری می کند. همچنین امکان نگهداری آن در یخچال جهت استفاده بعدی نیز وجود دارد. دسر و کیک شب یلدا در چند دسته تقسیم بندی می شوند؛ مانند:

  • کاستارد: بر پایه لبنی با غلظت بالا تهیه شده که نوع پختنی آن با تخم مرغ با غلظت بالا بدست آمده است. اکثرا در دسرهای دیگر نیز استفاده می شود که پودینگ ها یکی از آنها می باشد.
  • دونات: از جمله خمیر حلقه ای سرخ شده است که با پودر مغزه جات، شکلات و شهد عسل روکش داده می شود.
  • منجمدها: از خانواده بستنی بوده که پایه خامه ای داشته است.
  • کیک: در دو نوع کره ای و اسفنجی تهیه شده که با میوه جات، مربا، خامه و فیلینگ ها تزئین می شوند.
  • شیرینی: با پودر قند، شیرین کننده های مصنوعی و شکر تهیه می شود که با شکلات، کاکائو، میوه جات و غیره تزئین خواهد شد.
  • شکلات: از پایه کاکائو است که تنوع زیادی دارد.

دسر و کیک شب یلدا دارای تنوع در مدل و طعم هستند که در اینجا به معرفی مهم ترین آنها خواهیم پرداخت.

کیک-یلدا

کیک-یلدا

  • دسر ساده: از ساده ترین دسر و کیک شب یلدا است که با مغزه، دانه، بیسکویت، تکه های میوه، بستنی و پودر ژلاتین تهیه می شود.
  • دسر شکلاتیدر محتوای داخلی این دسر شکلات بکار رفته که ترکیبات آن شامل پودر ژلاتین، شیر، خامه و شکلات تخته ای می باشد. همچنین بیشتر در فصل سرد و شب یلدا استفاده می شود؛ چون امکان ذوب شدنش وجود دارد.
  • دسر تیرامیسو: از دسرهای مدرن است که ترکیباتش شامل شکلات تخته ای، پنیر ماسکار پونه، بیسکویت، پودر کاکائو، شکر، قهوه و تخم مرغ می باشد.
  • دسر مدرن: از نظر تزئینات بسیار متنوع است.
  • دسر مدرن مخملی: روی آن با پودر کاکائو، بیسکویت و پودر نارگیل پوشیده خواهد شد.
  • دسر عروس تنبلدر شب چله برای نوعروسان انتخاب شده که در فنجان های بزرگ گذاشته می شود و دارای طعم بستنی وانیلی است. همچنین ترکیبات آن شامل بکینگ پودر، وانیل، شیر، آرد، شکر و تخم مرغ می باشد. کرم آن نیز شامل شکر، نشاسته، آرد، پودر نارگیل، شیر و شانتی خواهد بود.

کیک و ژله شب یلدا

قبل هر چیز باید بگویم که ژلاتین مقدار زیادی پروتئین هایی مانند پرولین و اسید آمینه های گلایسین را در خود جای داده که سلامت سیستم ایمنی، پوست و مو را تزئین می کند. این ماده به دو صورت ورقه ای و پودری موجود است که هر یک به شکل های مختلفی استفاده می شود.

کیک-یلدا

کیک برای شب یلدا

ژله شب یلدا از جمله دسر های خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و در اشکال مختلفی ارائه خواهد شد که در اینجا به معرفی آنها می پردازیم:

کیک یلدا با ژله بریلو

با استفاده از ژله بریلو انواع کیک یلدا را تزئین می کنند؛ این ژله حالت روان تری دارد که بسته به نوع استفاده غلظتش را تعیین می کنند. همچنین با آن سطح کیک را می پوشانند.

کیک شب یلدا با ژله بستنی

ژله بستنی دسری محبوب است و روش تهیه راحتی دارد و مانند ژله ساده تهیه می شود که در اینصورت از بستنی به جای آب سرد استفاده خواهید نمود. کیک شب یلدا در کنار این ژله زینت بخش میهمانی شماست.

کیک شب یلدا با ژله رولی

ژله رولی با کیک شب یلدا برای شب چله انتخاب می شود که براحتی تهیه خواهد شد.

کیک یلدا با ژله تزریقی

روش تزریقی از روش های جدید در درست کردن ژله است که با وسایل خاصی ژله را تبدیل به یک شاهکار هنری می کنند. از دیگر ژله ها می توان به ژله خرده شیشه و خرده شیشه مجلسی، ژله قهوه، ژله نیمرو با بستنی، انار با بستنی، ژله هندوانه، خاکشیر زعفرانی، سه بعدی، تزریقی با سرنگ، رولی گل رز، ژله انار مجلسی، نوشابه ای، آلوئه ورا و غیره نام برد.

خرید دسر و کیک برای شب یلدا

دسر و کیک برای شب یلدا بهترین انتخاب های یلدایی هستند؛ زیرا هم رنگ، شکل و قالب یلدایی دارند و هم از طعم های متنوع و خوشمزه برخوردار می باشند. همچنین با انتخاب دسرها در طعم های مختلف می توانید متناسب با ذائقه میهمانان از آنها پذیرایی کنید. به علاوه با وجود این خوراکی میهمانی شما کاملا آبرومندانه برگزار خواهید کرد. جهت سفارش کیک یلدا و خرید دسر یلدایی از سایت الو کیک دیدن کنید.

نظر خود را بنویسید...